با تجمیع سرمایه های بازنشستگان صنایع مس ایران، در سال 1366 ، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، با هدف گسترش خصوصی سازی و توسعه فعالیت های اقتصادی در حوزه صنعت مس تاسیس شد

در راستای سیاست های کلان کشور، فعالیت های این هلدینگ تاثیر قابل توجهی بر جریان خود کفایی و استقلال صنعت مس داشته است.

این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین هلدينگ هاي سرمایه گذاری کشور، حجم عظیم و قابل توجهی از ظرفیت سرمایه گذاری و اشتغال منطقه را به خود اختصاص داده است.

ورود هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، به تالار فرابورس کشور در سال نود و سه، امکان خرید و فروش سهام را برای سهامداران فراهم کرد.

فعالیت های گسترده و متنوع هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، توسط شرکتهای زیرمجموعه که هر یک، به عنوان بازوهای اجرایی هلدینگ، دارای توانایی و تجربه ارزنده ای هستند، ارایه می گردد.

این فعالیت ها در پنج گروه عمده طبقه بندی و مدیریت می شوند :

  • فعالیت های سرمایه گذاری
  • فعالیت های معدنی
  • فعالیت های پیمانکاری ( طراحی، مهندسی و اجرا )
  • فعالیت های تولیدی
  • خدمات پشتیبانی و تخصصی

اکنون، هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، با برخورداری از توان شرکت های زیرمجموعه، تجربه ارزنده ای به بلندای سالها فعالیت، توان و تخصص سرمایه انسانی، حجم عظیمی از ماشین آلات صنعتی، معدنی، کارخانه های تولیدی، و ارزش بالای سرمایه ثبتی، با توجه به خط مشی و اهداف راهبردی خود، در چهارمین دهه از فعالیت، گام های بلندی جهت حفظ و افزایش ارزش سرمایه سهامداران خود برداشته، و تلاش دارد با هم افزایی توان شرکت های زیرمجموعه، بیش از پیش در مسیر توسعه و آبادانی گام بردارد.