به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، محمد عابدی نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (نماد «سرچشمه») در اولین رویداد تحلیل سهام این شرکت و شرکت صنایع مس افق کرمان که عصر روز گذشته 21 مردادماه برگزار شد با اشاره به ماموریت‌ها و مسئولیت‌های این شرکت نسبت به سهامداران گفت: شرکت سرمایه‌گذاری در کنار تبعیت و اجرای دستورالعمل‌های حاکمیت شرکتی که هر شرکت سرمایه‌گذاری و نهاد مالی ملزم به رعایت آن‌هاست، در راستای صیانت و ارتقاء ارزش سهم خود در چارچوب قوانین، یک سری برنامه و راهبردها را در برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه توجه به تکمیل زنجیره و ارزش افزوده به منظور دستیابی به سود بیشتر را یکی از سیاست‌های مهم در برنامه‌ریزی های شرکت و از عوامل تاثیرگذار درموفقیت توصیف کرد و افزود: سه محور اصلی که در ماه‌های اخیر در شرکت فعال شده است شامل محور اکتشاف، استخراج و فرآوری کانی‌های فلزی و غیرفلزی، سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع پشتیبان صنعت مس و همچنین اقدام در جهت افزایش عمق ساخت داخل با مشارکت و همکاری شرکت‌های خارجی است.

عابدی‌نژاد در ادامه از ایجاد چند ساختار جدید در شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه خبر داد و تصریح کرد: ایجاد ساختار مهندسی اکتشافات یکی از اقدامات مهم و جدیدی بود که با توجه به اهمیت این حلقه در صنایع معدنی و نیاز بخش معدن به توسعه این حوزه در دستور کار شرکت قرار گرفت و خوشبختانه با ایجاد یک تیم متخصص و چابک در مدت بسیار کوتاهی توانستیم ضمن تهیه بانک اطلاعاتی در برخی محدوده ها عملیات اکتشافی را آغاز کنیم.

وی در ادامه با یادآوری قرارداد توسعه ای فاز 3 و 4 مجتمع مس سرچشمه، از ایجاد حوزه مهندسی و توانمند شدن شرکت در زمینه طراحی، مهندسی، اجرا، نصب و راه‌اندازی صنایع معدنی خبر داد و با تاکید بر تخصص، تجربه و توانایی واحد مهندسی، از آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به عنوان یک شرکت قدرتمند در این حوزه برای ارائه کلیه خدمات مهندسی از طراحی تا راه‌اندازی برای کلیه صنایع معدنی در کشور خبر داد.

عابدی‌نژاد همچنین توجه به عمق ساخت داخل را دیگر اولویت‌ شرکت متبوع خود دانست که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت شرکت، موجب کاهش هزینه های اجرای پروژه‌ها خواهد شد. بر اساس توضیحات مدیر عامل هلدینگ مس سرچشمه، اقدامات اولیه در این خصوص انجام و مراحل مذاکره با شرکت‌های خارجی در حال انجام است.

ایجاد معاونت تامین مالی و بازار سرمایه، ایجاد معاونت نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار، تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های مختلف به منظور ارتباط دانشگاه و صنعت و استفاده از راه‌حل های علمی و فناورانه برای حل چالش های صنعت  از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در صحبت های خود به آن ها اشاره کرد.

در بخش دیگر این جلسه، عباس پور افغان، مدیر عامل شرکت صنایع مس افق کرمان نیز به تشریح عملکرد و راهبردهای این شرکت پرداخت؛   اشتغال نزدیک به 6 هزار نیروی انسانی، فعالیت ۱۰ شرکت زیر مجموعه در حوزه های مختلف، توسعه شرکت های زیر مجموعه به منظور افزایش ارائه خدمات، برای طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران از مهم‌ترین مواردی بودند که در گزارش مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان به آن‌ها اشاره شد.

این رویداد که با همکاری مشترک هلدینگ مس سرچشمه و شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج به عنوان بازارگردان سهم برگزار ‌شد علاوه بر ارائه برنامه‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و صنایع مس افق کرمان،در پنلی مجزا به تحلیل ارزش سهام شرکت‌های مذکور، میزان پیشرفت و سوددهی پروژه‌ها، پیش‌بینی سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۲، برنامه‌های تامین مالی، برنامه انتشار اوراق مالی اسلامی، پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های فرعی، افزایش سرمایه و … پرداخته شد.

گفتنی است این رویداد در روز شنبه مورخ 21 مرداد ماه در خانه همایش شماره 46 با حضور  مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و معاونان دو شرکت، مدیران، صاحبنظران و فعالان بازار سرمایه، مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری و نهادهای مالی برگزار شد.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *