درآمد عملیاتی هلدینگ مس سرچشمه در دوره 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 50 درصدی را تجربه کرده است که از مجموع درآمد عملیاتی این هلدینگ در بازه مذکور ، 91 درصد به درآمدهای حاصل از فعالیت‌های عملیاتی این شرکت اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ مس سرچشمه، درآمد عملیاتی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در دوره شش ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره شش ماهه نخست سال گذشته با رشدی 50 درصدی همراه بود.

نمودار های ذیل به ترتیب روند درآمد زایی و سودآوری این شرکت را در نیمه نخست سال 1402 نسبت به دوره مشابه آن در سال گذشته نمایش می دهد:

 

از مجموع درآمد عملیاتی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در نیمه نخست سال جاری هشت درصد به درآمد حاصل از سود سهام این شرکت، یک درصد به سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها و 91 درصد به سایر درآمد های حاصل از فعالیت های عملیاتی این شرکت اختصاص داشت.

رشد 39 درصدی سود خالص

سود خالص “سرچشمه” نیز با افزایش 50 درصدی درآمدزایی آن در نیمه نخست سال جاری نسبت به نیمه نخست سال گذشته با رشدی 39 درصدی همراه گردید.

بر این اساس سود خالص شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه که در نیمه نخست سال 1401 معادل با 509 میلیارد و 832 میلیون ریال بود، در نیمه نخست سال جاری به 706 میلیارد و 902 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

مجموع سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در پایان شهریور 1402 معادل با 11 هزار و 190 میلیارد و 206 میلیون ریال بود که 21 درصد آن به سرمایه گذاری در شرکت های فعال در بازار سرمایه و 79 درصد آن نیز به سرمایه گذاری های این شرکت در شرکت های فعال در خارج از بازار سرمایه اختصاص گرفت.

این شرکت در نیمه نخست سال جاری سرمایه گذاری های بورسی خود را از دو هزار و 356 میلیارد و 319 میلیون ریال به دو هزار و 389 میلیارد و 65 میلیون ریال افزایش داد و از مابه التفاوت ارزش روز با بهای تمام شده پرتفوی بورسی خود در پایان شهریور 1402 درآمدی یک هزار و 718 میلیارد و 861 میلیون ریال را کسب کرد.

هلدینگ مس سرچشمه با نماد “سرچشمه” طی دوره شش ماهه نخست سال جاری سهام شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کالسیمین، صندوق با درآمد ثابت کمند، سیمان لار سبزوار، ارزش پاداش و سایر شرکت های پذیرفته شده در بورس را به قیمت یک هزار و 706 میلیارد و 759 میلیون ریال واگذار نمود.

با توجه به اینکه مجموع بهای تمام شده شرکت های واگذار شده “سرچشمه” معادل با یک هزار و 632 میلیارد و 845 میلیون ریال بود، این شرکت توانست از واگذاری سهام شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کالسیمین، صندوق با درآمد ثابت کمند، سیمان لار سبزوار، ارزش پاداش و سایر شرکت های پذیرفته شده در بورس در نیمه نخست سال جاری درآمدی معادل با 73 میلیارد و 914 میلیون ریال را کسب نماید.

لازم به ذکر است که هلدینگ مس سرچشمه در دوره شش ماهه منتهی به شهریور 1402 سهام صندوق با درآمد ثابت لبخند فارابی و شرکت تامین سرمایه کیمیا را به بهای 642 میلیارد و 795 میلیون ریال خریداری نموده است.

منبع: بورس امروز

 

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *