ساخت «کاروانسرا و بازار طلا‌ و جواهر امام خمینی (ره)» درکرمان با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در جلسه بررسی روند ساخت «کاروانسرا و بازار طلا و جواهر امام خمینی (ره)» ضمن استقبال از نگاه مسئولان کرمان به پروژه های توسعه ای، بر ضرورت حفظ جایگاه و حریم مسجد امام خمینی (ره) به عنوان یک بنای تاریخی و فرهنگی در اجرای این طرح تاکید کرد.

به‌ گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، محمد عابدی‌نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در جلسه بررسی روند ساخت «کاروانسرا و بازار طلا و جواهر امام خمینی (ره)» در شهر کرمان که با حضور شهردار کرمان، برخی از اعضای شورای اسلامی این شهر و در محل ساختمان شهرداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه مسجد امام خمینی(ره) به عنوان یک بنای تاریخی و فرهنگی گفت: ساخت کاروانسرا و بازار طلا و جواهر امام خمینی (ره)» در شهر کرمان در مجاورت مسجد امام خمینی(ره) با رعایت ضوابط میراث فرهنگی انجام می‌شود و در طراحی بنا علاوه بر توجه به جاذبه های گردشگری مدرن، هماهنگی و هارمونی با معماری سنتی و بنای مسجد حفظ می‌شود.

عابدی‌نژاد با بیان اینکه اجرای این در ارتقاء صنایع پایین دستی طلا، نقره، سنگ های قیمتی، مس و همچنین صنعت گردشگری در استان تاثیرات مثبتی خواهد داشت، افزود: در اجرای این پروژه، علاوه بر جنبه اقتصادی و صنعتی، حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در ادامه ضمن ابراز خرسندی از نگاه مسئولان شهر کرمان به پروژه های توسعه‌ای، آن را موجب تسریع در اجرای این پروژه خواند و افزود: این پروژه از نظر ماموریت و محل اجرا جایگاه ویژه ای دارد و پیشنهاد می شود یک کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط و مدیران پروژه  این شرکت، به منظور سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه تشکیل شود.

رعایت ضوابط میراث فرهنگی و حفظ حریم مسجد امام (ره)

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز در این جلسه ضمن تشکر از  شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، به‌دلیل داشتن نگاه زنجیره‌ای به ظرفیت های کرمان از مرحله تولید تا مصرف، آن را برای کرمان نجات‌بخش خواند و  هدف از اجرای این پروژه را تقویت و استفاده از ظرفیت های مختلف کرمان عنوان کرد .

وی با تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط میراث فرهنگی و حفظ حریم مسجد امام خمینی (ره) افزود: هماهنگی معماری این بنا با مسجد امام خمینی (ره) مورد تاکید است و هدف از احیای بافت تاریخی علاوه بر جنبه نمایشگاهی، حضور مردم و احیای کاربری بناست.

گفتنی است پروژه ساخت «کاروانسرا و بازار طلا و جواهر امام خمینی (ره)» پس از کسب مجوزهای لازم از سازمان ها و دستگاه های مربوطه، در مجاورت مسجد امام خمینی(ره) در شهر کرمان اجرا خواهد شد.

این پروژه  با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شهرداری کرمان به منظور بهره‌برداری در زنجیره ارزش عناصر کمیاب طلا و نقره از طریق استحصال این عناصر از لجن تولید شده در مجتمع ذوب خاتون‌آباد، زنجیره را در صنایع پایین دستی طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و مس تکمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *