به گزارش روابط عمومي شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بر اساس رأی سهامداران در جلسه مجمع عمومي بطور فوق العاده شركت 100 درصد افزايش پيدا كرد.

بر اساس اين گزارش، علی ارجمندی مديرعامل شركت با بيان اينكه شركت سرمایه‌گذاری در سال گذشته اقدام به سرمايه‌گذاري در شركت آتيه انديشان مس كرده است و 20 درصد از سهام اين شركت را به مبلغ 60 میلیارد تومان خريداري كرده است و همچنين سرمايه برخي از شرکت‌های تابعه را به‌منظور افزايش توانمندی‌های اين شركت‌ها افزايش داده است، نياز به افزايش سرمايه شركت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال جاري دارد.

وي افزود: همچنين شركت در سال گذشته اقدام به تأسیس يك شركت ساختماني باهدف رونق بخشيدن به املاك راكد شركت كرده است تا ازاين طريق بخشي از سرمايه شركت را فعال كند و افزايش سرمايه براي شركت ايجاد كند.

ارجمندي با اشاره به خريد ساختمان جديد شركت در خيابان وزرا گفت: درمجموع با انجام اقدامات فوق‌الذکر كه همگي در راستاي پویاسازی هر چه بيشتر و بهتر شركت سرمایه‌گذاری بود به اين نتيجه رسيديم كه براي اداره بهتر شركت و انجام امور سرمايه‌گذاري نياز به افزايش سرمايه شركت داريم.

مديرعامل شركت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ادامه گفت: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته در جلسات ، افزايش يك و نيم برابري سرمايه شركت مصوب شد تا بتوانيم سرمايه شركت را به 200 ميليارد تومان برسانيم.

وي افزود: ولي در عمل و بر اساس نظر سازمان بورس با افزايش 106 درصدي سرمايه شركت موافقت شد تا بتوانيم سرمايه شركت را  به 160 میلیارد تومان برسانيم.

ارجمندي در پايان سخنانش با اشاره به افزايش قيمت سهام شركت در بورس در طي دو سال اخير كه به حدود 340 تومان رسيده است اظهار داشت: اميدوارم سهامداران شركت با اين افزايش سرمايه موافقت كنند.

در ادامه نماينده سازمان بورس و بازرس قانوني شركت به ارايه گزارشي در خصوص اقدامات شركت و چگونگي افزايش سرمايه پرداختند.

 بر اساس اين گزارش، در پايان اين جلسه و با رأی سهامداران افزايش 80 ميليارد توماني سرمايه شركت سرمايه‌گذاري مس سرچشمه مصوب شد تا با اين افزايش ، سرمايه شركت به 160 ميليارد تومان برسد.

شایان‌ذکر است جلسه مجمع عمومي فوق العاده شركت سرمايه‌گذاري مس سرچشمه یکشنبه 12/03/95 با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و نماينده سازمان بورس در محل دفتر شرکت سرمایه‌گذاری تهران برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *